Μεταπτυχιακό στην Ειδική Εκπαίδευση Εξ Αποστάσεως
(με πρακτική άσκηση στην Ελλάδα)
Διεκδίκησε μία θέση στην αγορά εργασίας στον δημόσιο (ειδικούς πίνακες με προκηρύξεις ΑΣΕΠ) ή ιδιωτικό τομέα αποκτώντας Μεταπτυχιακό Τίτλο Σπουδών στην Ειδική Εκπαίδευση αναγνωρισμένο από το ΔΟΑΤΑΠ ως ισότιμο με το αντίστοιχο των Ελληνικών ΑΕΙ.
Διάρκεια σπουδών: 4 ακαδημαϊκά εξάμηνα
Τίτλος πτυχίου: Μεταπτυχιακό στην Ειδική Εκπαίδευση
Επίπεδο σπουδών: Master
Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνικά
Τύπος σπουδών: Full time ή Part time
Κριτήρια εισδοχής: Πτυχίο Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ιδρύματος της ημεδαπής ή της αλλοδαπής (αναγνωρισμένο από τον ΔΟΑΤΑΠ)
Το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στην Ειδική Εκπαίδευση στοχεύει στην παροχή γνώσεων και δεξιοτήτων, τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο, οι οποίες είναι απαραίτητες για την εκπαίδευση και υποστήριξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά και τα ειδικά σχολεία. Στοχεύει στην παροχή γνώσεων, στην ευαισθητοποίηση, και στην εκπαίδευση πτυχιούχων Παιδαγωγικών και άλλων Πανεπιστημιακών Τμημάτων σε θέματα Ειδικής Ενταξιακής Εκπαίδευσης. Το πρόγραμμα αυτό θα παρέχει επιστημονική ενημέρωση όσον αφορά τον εντοπισμό, την αξιολόγηση αλλά και την αντιμετώπιση παιδιών με ειδικές ανάγκες μέσα στο γενικό σχολείο (γενική τάξη, ειδική μονάδα, ή εξατομικευμένη ειδική εκπαίδευση) αλλά και σε άλλους χώρους παροχής ειδικής εκπαίδευσης. Το παρόν Πρόγραμμα θα δώσει επίσης την ευκαιρία για την διεξαγωγή ερευνητικών έργων σε ένα τομέα στον οποίο δεν έχουν διεξαχθεί πολλές έρευνες μέχρι σήμερα, τουλάχιστον στον Κυπριακό χώρο.
Με την επιτυχή συμπλήρωση του προγράμματος οι φοιτητές / -τριες αναμένεται να γνωρίζουν και να βλέπουν με κριτικό πνεύμα το σύνολο των θεμάτων που αφορούν την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Πιο συγκεκριμένα αναμένεται:
- Να γνωρίζουν θέματα που αφορούν: τον εννοιολογικό προσδιορισμό της ενιαίας και ενταξιακής εκπαίδευσης, διαφορετικά μοντέλα προσέγγισης της αναπηρίας, την ιστορική και θεσμική εξέλιξη της ειδικής αγωγής και του αιτήματος για ενταξιακή εκπαίδευση, καθώς και ζητήματα που αφορούν την εκπαιδευτική πράξη, όπως οι δομές και λειτουργίες του ειδικού και ενταξιακού σχολείου και η διαφοροποιημένη προσέγγιση στη διδασκαλία.
- Να κατανοούν και να ενσωματώνουν βασικές έννοιες της ΠΕ και εναλλακτικά μοντέλα στη διαχείριση δύσκολων περιπτώσεων/μαθητών με Ειδικές εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΕΕΑ).
- Να κατανοούν θεωρητικά τα μοντέλα αλλά και να κάνουν κριτική ανάλυση των διαφόρων μεθόδων και ψυχοπαιδαγωγικών τεχνικών που χρησιμοποιούνται στο πλαίσιο της τάξης για την προαγωγή της ένταξης των μαθητών με ιδιαίτερες δυσκολίες.
- Να έχουν μία διαφορετική αντίληψη για το σχολικό πλαίσιο, και να μπορούν να συνεργάζονται με άλλους ειδικούς και γονείς σε μία πάντοτε ενταξιακή υποστηρικτική προοπτική των μαθητών με ΕΕΑ.
- Να κατανοούν τις βασικές αρχές οι οποίες διέπουν την ανάπτυξη του ατόμου στους βασικούς τομείς κατά τη διάρκεια της βρεφικής, νηπιακής, σχολικής και εφηβικής ηλικίας και να γνωρίσουν την τυπική πορεία της ανάπτυξης σε αυτούς τους τομείς. Επίσης, να κατανοούν την αλληλεπίδραση μεταξύ γενετικών και περιβαλλοντικών παραγόντων κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης.
- Να γνωρίζουν τις πιθανές αποκλίσεις από την τυπική πορεία της ανάπτυξης, με ειδικότερους στόχους την εξοικείωσή τους με βασικά θέματα της ψυχοπαθολογίας του παιδιού και του εφήβου, την ευαισθητοποίησή τους ως προς τους ειδικούς τρόπους προσέγγισης που απαιτούνται στις περιπτώσεις των παιδιών και των εφήβων με αναπτυξιακά προβλήματα και την επαφή τους με τις βασικές θεραπευτικές μεθόδους για την αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών.
- Να κατανοούν και να διενεργούν με ευαισθησία και επιτυχία μεθόδους αξιολόγησης, με σκοπό την αναγνώριση των ειδικών αναγκών και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών, μέσα σε ένα περιβάλλον ένταξης όλων των παιδιών.
- Να γνωρίζουν ποικίλες μορφές ειδικών αναγκών, τους αιτιολογικούς παράγοντες, τα διαγνωστικά κριτήρια και τα χαρακτηριστικά των πιο συχνών διαταραχών/δυσκολιών/αναπηριών. να κατανοούν βασικές μεθόδους σχεδιασμού, διεξαγωγής και κριτικής ανάλυσης της έρευνας και ειδικότερα της εκπαιδευτικής έρευνας σε θέματα Ειδικής και Ενιαίας Εκπαίδευσης.
- Να είναι σε θέση να σχεδιάζουν και να αναπτύσσουν είτε ποιοτική είτε ποσοτική έρευνα
Κατηγορία Μαθημάτων | ECTS |
---|---|
Υποχρεωτικά Μαθήματα | 50 |
Επιλεγόμενα Μαθήματα | 40 |
Πρακτική Άσκηση | 20 |
Σύνολο | 110 |
Υποχρεωτικά Μαθήματα
Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 50 ECTS, από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
---|---|---|---|
1 | DLSPEN501 | Ειδική και Ενιαία Εκπαίδευση | 10 |
2 | DLSPEN502 | Μαθητές με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες | 10 |
3 | DLSPEN503 | Μεθοδολογία της Έρευνας | 10 |
4 | DLSPEN504 | Μέθοδοι και Στρατηγικές Διδασκαλίας στην Ειδική και Ενιαία Εκπαίδευση | 10 |
5 | DLSPEN505 | Αξιολόγηση στην Ειδική Εκπαίδευση | 10 |
Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσουν επιτυχών 40 ECTS από τις πιο κάτω επιλογές:
1. Μεταπτυχιακή Διατριβή + ένα (1) μάθημα επιλογής ή
2. Τέσσερα (4) Μαθήματα Επιλογής
Μεταπτυχιακή Διατριβή
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
---|---|---|---|
1 | DLSPEN515A | Μεταπτυχιακή Διατριβή Α Μέρος | 10 |
2 | DLSPEN515B | Μεταπτυχιακή Διατριβή Β Μέρος | 20 |
Σύνολο | 30 |
Επιλεγόμενα Μαθήματα
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
---|---|---|---|
1 | DLSPEN506 | Αισθητηριακές Αναπηρίες | 10 |
2 | DLSPEN507 | Δυσκολίες Μάθησης και Προβλήματα Συμπεριφοράς | 10 |
3 | DLSPEN508 | Σύγχρονα Θέματα στην Ειδική και Ενιαία Εκπαίδευση | 10 |
4 | DLSPEN509 | Διαπολιτισμική και Ενιαία Εκπαίδευση | 10 |
5 | DLSPEN510 | Μουσική στην Ειδική Εκπαίδευση | 10 |
6 | DLSPEN511 | Η Τέχνη ως θεραπευτικό μέσο στην Ειδική Εκπαίδευση | 10 |
7 | DLSPEN512 | Αναπτυξιακή Ψυχολογία | 10 |
8 | DLSPEN513 | Παιδί με ειδικές ανάγκες, ενήλικας με ειδικές ανάγκες. Από το σχολείο στην κοινωνία | 10 |
Πρακτική Άσκηση
Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 20 ECTS Πρακτικής Άσκησης:
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
---|---|---|---|
1 | DLSPE512A | Πρακτική Άσκηση Α | 10 |
2 | DLSPE512B | Πρακτική Άσκηση Β | 10 |
Σύνολο | 20 |